In de podcast Marketing over Coffee van 23 juni 2011 is een interview met David Meerman Scott over zijn laatste boek Realtime Marketing and PR.

Het interview

Het interview gaat in het begin over het boek  en hoe belangrijk het is om context te geven aan een gebeurtenis. Als dat lukt dan wordt marketing een stuk makkelijker. Hij noemt dit wat is de 2e paragraaf? Hij ziet een verschuiving van een campagne gedreven marketing strategie naar het nu: Realtime marketing. Dit kan ook gratis zijn in tegenstelling tot duren campagnes. Hij stelt voor om te stoppen met de term Social Media maar het te hebben over Realtime Media of communicatie, omdat daarmee de twijfelaars over de streep getrokken worden. Social Media zijn slechts de tools. Om in te kunnen spelen op onverwachtse gebeurtenissen moet je open staan voor … Verder gaat het interview o.a ICloud van Apple en de muziekindustrie en de lessen die daar uit te leren zijn op het gebied van marketing en ook nog over de rol van editors.

De boeken

David Meerman Scott heeft veel succes gehad met een aantal van zijn eerdere boeken. Het bekendste boek The New Rules of Marketing and PR is in veel verschillende talen verschenen. In augustus 2011 komt de 3e uitgave van het boek omdat de ontwikkelingen zo snel gaan dat het boek van tijd tot tijd bij gewerkt moeten worden. In het verleden ontbraken Twitter en Four Square in het boek. De updates zijn ook nodig omdat het boek een standaard werk is op veel universiteiten en zal daarom elke twee jaar bijgewerkt worden.

De andere boeken zijn o.a.:

David Meermann Scott is ook betrokken bij de boeken uit de New rules of Social Media serie bestaande uit:

  • Inbound Marketing door Brian Halligan and Dharmesh Shah
  • Get Seen door Steve Garfield
  • Social Media Metrics door Jim Sterne
  • Beyond Viral door  Kevin Nalty
  • Content rules door C.C. Chapman and Ann Handley

Social Media Club Amsterdam

In het interview noemde hij ook nog de Social Media Club Amsterdam. Hij heeft daar een presentatie gehouden over het boek Realtime Marketing. Erg interessant zijn de stukken over Social Media ROI (vanaf 18 minuten tot 22 minuten), @NORDSTROMdave (vanaf 22 minuten) en de 4 factoren voor Realtime marketing (vanaf  32,40 minuten). De 4 factoren zijn:

  • Iemand die verantwoordelijk is voor de Realtime communicatie
  • Guidelines voor Realtime communicatie
  • Technologische infrastructuur om Realtime communicatie mogelijk te maken
  • De mindset voor Realtime

Deze presentatie is staat hieronder. Met dank aan Awesome en Media 2.0

SMCadam – David Meerman Scott from Awesome on Vimeo.